Ako sa bolesť kĺbov, svalov a unavené ťažké nohy

Ako sa bolesť kĺbov, svalov a unavené ťažké nohy

Bolesť kĺbov je veľmi nepríjemná a môžeme ju pociťovať pri špecifickej námahe organizmu, pri chôdzi, behu, skákaní, tanci alebo dokonca pri zdvíhaní ťažkých predmetov. Je to veľmi špecifická bolesť charakterizovaná brnením či stuhnutím, môže sa vyskytovať nielen v kolennom kĺbe, ale i v členkoch, v prstoch, v ramenách alebo na šiji.  Bolesť kĺbov sa najčastejšie vyskytuje u starších ľudí, o obezných pacientov, u športovcov, u ľudí po zranení pohybového aparátu alebo u ľudí trpiacich osteoatrózou.

Čo je to osteoartróza

Osteoartróza je nezápalové ochorenie kĺbov a chrbtice, ktoré môže mať rôznu príčinu  ale podobné zmeny na kĺboch, chrbtici a podobný klinický obraz. Osteoartróza postihuje  kĺbovú chrupku a následne aj priľahlé štruktúry –  kosť, kĺbovú blanu, puzdro šľachy a svaly v okolí kĺbov. Patrí   medzi najčastejšie choroby pohybovej sústavy, najčastejšie príčiny práceneschopnosti a  invalidity u nás i vo svete. Častejšie postihuje ženy ako mužov. Postihuje až 15% obyvateľstva. Najčastejšia je u osôb  stredného a vyššieho veku a jej výskyt  sa vekom progresívne zvyšuje.

Zdroj informácií: https://www.mojareuma.sk/osteoartroza/

Základné zásady ako zmierniť bolesť kĺbov

Základné pravidla ako predchádzať bolestiam kĺbov je predovšetkým komplex rôznych súbežných faktorov ako sú správna a vyvážená výživa, optimálny prísun vitamínov potrebných pre skelet kostry, fyzická aktivita, ale i genetické predpoklady.

Základné zásady ako zmierniť bolesť kĺbov

Sledujte si váhu a vaše BMI

Zvýšená telesná hmotnosť, nadváha či obezita môžu zvyšovať intenzitu bolesti kĺbov či už kolenných, ramenných alebo iných vyššie spomenutých. Preto je vhodné

Pozor na osteoporózu

Osteoporóza je metabolické ochorenie skeletu kedy dochádza k zníženiu hustoty kostnej hmoty, výsledkom čoho je zvýšená lámavosť kostí. Osteoporóza je v súčastnej dobe radená medzi civilizačné ochorenia, ktorá je špecifická hlavne u bielej rasy a u ženského pohlavia. Osteoporóza môže vzniknuť i sekundárne pri iných ochoreniach.

Hlavnou prevenciou je vhodná výživa bohatá na vápnik, ktorý je kľúčový spoločne s vitamínom D a vitamínom K, ktorý sa spoločne podieľajú na výstavbe kostnej hmoty. Odporúčaný príjem je aspoň 1000-1500 mg Ca denne predovšetkým zo živočíšnych zdrojov, ktorý majú vyššiu vztrebateľnosť.

Snažte sa pravidelne cvičiť alebo venovať fyzickej aktivite

Pravidelná fyzická aktivita podporuje a aktivuje remodelačné deje a zvyšuje hladinu niektorých hormónov, predovšetkým rastového hormónu.

Racionálna výživa bohatá na minerálne látky a vitamíny

Racionálna výživa patrí medzi základný kameň predchádzania akýchkoľvek ochorení, či už metabolických, kardiovaskulárnych, onkologických, ale i ako prevencia ochorení pohybového aparátu. Racionálna výživa by mala mať správne zastúpenie makronutirientov: sacharidov, tukov a bielkovín, ale i mikronutrientov kam patria minerálne látky potrebné pre vývoj a správny metabolizmus kostného tkaniva. Podľa odborníkov sa odporúča zabezpečiť zvýšený príjem horčíky, zinku, medi a mangánu. Nevhodné sú látky, ktoré znížujú vztrebávanie minerálnych látok, treba sa vyhýbavať kyseline šťavelovej či kyseline fytovej.

article

Ušetrite na poštovnom. 
Poštovné - balík na poštu do 1.1.2020 len za 1,56€!*

Ušetrite na poštovnom. 
Poštovné - balík na poštu do 1.1.2020 len za 1,56€!*